PROJECTE ANIMAE

Tuesday, January 02, 2007

HUARAZ... PenSamieNto AnDinO

HUARAZ: poble de la Sierra situat al Callejón de Huaylas, entre la Cordillera Blanca i la Cordillera Negra. És una altra història... aquí la vida encara es viu al més pur estil tradicional. Ens agrada veure les "cholitas" amb les seves faldilles de colors, visos, mitges de llana, barrets i mantetes que utilitzen per a qualsevol cosa.

HUARAZ: Town in the middle of the Callejon de Huaylas (valey), between the Cordillera Blanca and the Cordillera Negra. Here things are different, people still live in a traditional way, with their original dresses and huts... It's like a flash back ;-)

CHAVIN
Després d'un dia d'aclimatació passejant-nos per Huaraz (aquí l'alçada es nota, i s'ha d'anar en compte amb el soroche - mal d'alçada) vam visitar les runes de Chavín de Huantar, antic centre religiós de la cultura Chavín (civilització pre-inca) que després va ser ocupat per altres civilitzacions.

Malgrat la pluja el guia ens va explicar coses molt interessants de les runes i la simbologia del temple. El què més ens va impressionar van ser les galeries subterrànies amb perfectes canals de ventilació i la plaça central, plena de simbolisme i dissenyada en base al número de la perfecció, el 7.

Abans d'arribar vam veure la nostra primera laguna andina: Querococha.

CHAVIN
After 1 day in Huaraz, we went to visit Chavin de Huantar ruins, a religious center of this pre-inca civilization) It was raining almost the whole time but we enjoyed the place and the guide's explanations anyway.

The best thing for us were the subterranian caves and the main square, full of symbolism and designed following the inca perfect code, the number 7.

On the way we could visit our first Andean lake, called Querococha.

TREKKING
Ens apuntem al trekking de Santa Cruz tot i que ens adverteixen de que en època de pluja no és recomanat... Sortim doncs soletes amb el Robin (el nostre guia) i sense burro de càrrega ;-)

La sortida ja és accidentada, se'ns espatlla la combi amb la que fem l'aproximació i ens vam haver d'encavir en una altra combi que ja anava com un ou (el Robin anava lligat a dalt a la vaca). Tres hores més tard del previst comencem a caminar des de Vaquería fins al primer campament on plantem la tenda. El camí és espectacular, valls precioses, verd intens, aiguamolls, rius, muntanyes altíssimes, saltants d'aigua, neu i arbres encantats. Però també soroche... i tot per la Núria! Quin mal de cap. Ni el mate, ni les fulles de coca, ni el sorochipill van fer cap efecte. El dia següent, després de tres hores de pujada intensa, tornem enrera.

La Núria va acabar les seves forces, el soroche la va deixar KO... (portàvem ja més de 20Km seguits sense parar), i va fer l'últim tram a cavall! El guia no la va poder convèncer per fer l'última pujada...

Malgrat no haver fet el circuit sencer, estem molt contentes de tot el què vam poder veure. El camí de tornada va ser moooolt bonic, vam dormir a casa d'uns senyors de la Sierra a Vaquería, i ben d'hora vam agafar, l'endamà al matí, una combi fins a Yungay, i després fins a Huaraz.

El dia va estar molt clar i vam poder gaudir d'unes increibles vistes de la Cordillera Blanca: Huascaran, Pisco i molts més pics de més de 6000m, la Laguna Llanganuco...

Santa Cruz Trekking (3 days trekk)

We were told not to do this trekking because of the raining season, but we decided to try the experience... Great views, 6000m mountains, funny situations, rain, wild animals, nice villages, and altitude sickness! Núria got soroche and we came back, without finishing the circuit. Eventhough we had a great time, it was sooo much fun!

PASTORURI

El darrer dia de l'any vam decidir pujar a PastoRuri, un glaciar a més de 5000 metres. Les vistes eren úniques i el què més ens va agradar van ser les coves de gel. Ens va sorprendre la manera amb la que els "locals" pujaven i baixaven a cavall, amb vestits tradicionals, com si el fred no existís per ells.

Després d'una tempesta de neu vam baixar moooolt contentes per haver passat l'últim dia de l'any en un lloc tant privilegiat ;-)

We spent the last day of the 2006 in a very cool place: A glacier higher than 5000m! The best thing for us was the ice caves we found... and we were surprised by the "local" people... The cold didn't exist for them! We felt privileged for being able to be in such a beautiful place the last day of the year ;-)